Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2014

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ, ΔΙΟΔΙΑ και ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΟΥΧΟΙ

- Εγνατία Οδός:  Αρχαίος Ρωμαϊκός δρόμος εμπορικής και στρατιωτικής σημασίας που ξεκινούσε από το Δυρράχιο και έφτανε στην Κωνσταντινούπολη.
Στις μέρες μας:  Ξέφυγε λιγάκι προς τα κάτω και ξεκινάει από την Ηγουμενίτσα, διότι το Δυρράχιο δεν έγινε ακόμα (Μερκελική) Ευρώπη και δεν έχει διευκρινισθεί, αν ανήκει στην Μεγάλη Αλβανία ή στην Μεγάλη Ελλάδα.
- Διόδια:  Ελληνική λέξη προερχόμενη από τη δίοδο, που για να τη διαβείς, πρέπει να πληρώσεις.
Στις μέρες μας:  Σημαίνει το πολλαπλό φορολογικό καπέλο στα τροχοφόρα που πατάνε την δίοδο.
- Παραχωρησιούχος:  Άγνωστη Ελληνική λέξη για τα λεξικά της ελληνικής γλώσσας.
 Στις μέρες μας: Oι λεξηπλάστες που την έπλασαν, αποσκοπούν στην εύηχη μονολεκτική αναφορά στον ιδιώτη αποδέκτη δημόσιας περιουσίας που του παραχωρείται κάτι τις από εθνομειοδοτικές κυβερνήσεις για να κερδοσκοπεί.

Όμως, τα δημόσια έργα και υποδομές, οι εγκαταστάσεις κοινής ωφέλειας και οι κοινόχρηστες λειτουργίες, έχουν πληρωθεί από τους φορολογούμενους πολίτες, ανήκουν σ’ όλο το λαό και δεν μπορεί να παραχωρηθούν σε ιδιωτικά συμφέροντα, ούτε αυτά καθ’ εαυτά, ούτε η διαχείρισή τους.
Είναι προφανές πως τα ιδιωτικά συμφέροντα (το λέει εξάλλου η ίδια η λέξη) αποσκοπούν στην αποκόμιση πρωτίστως οικονομικού οφέλους  από οποιαδήποτε δραστηριότητα εξασκούν, χωρίς να ενδιαφέρονται για το κοινωνικό σύνολο, παρά μόνο αν η δραστηριότητα, ωφελώντας «παράπλευρα» μερίδα χρηστών, αυξάνει την κερδοσκοπία τους.
Η παραχώρηση προς εκμετάλλευση από ιδιώτες των δημόσιων υποδομών συγκοινωνίας, αποτελεί εγκληματική πράξη σε βάρος του λαού, ο οποίος, αφού πλήρωσε ο ίδιος για την κατασκευή τους, καλείται να χρυσοπληρώσει και τους κερδοσκόπους «παραχωρησιούχους» για να χρησιμοποιεί τις δικές του υποδομές.
Η παραχώρηση προς εκμετάλλευση από ιδιώτες των δημόσιων υποδομών συγκοινωνίας, αποτελεί εγκληματική πράξη σε βάρος των εργαζομένων σ’ αυτές, οι οποίοι ή απολύονται ή «μεταβιβάζονται» στα δόκανα της ιδιωτικής εργοδοσίας, για να δουλέψουν σε συνθήκες γαλέρας τις οποίες δημιουργούν οι νόμοι και τα διατάγματα που ψηφίζουν οι εντολοδόχοι κυβερνώντες.
Η παραχώρηση προς εκμετάλλευση από ιδιώτες των δημόσιων υποδομών συγκοινωνίας, αποτελεί εγκληματική πράξη σε βάρος των κατοίκων των περιοχών απ’ όπου διέρχονται, αφού το κόστος χρήσης των για τους μικρομεσαίους επαγγελματίες και τα λαϊκά στρώματα, είναι ήδη απαγορευτικό, πόσο μάλλον όταν τον αριθμό και το τίμημα των διοδίων θα το καθορίζει ο κερδοσκόπος «παραχωρησιούχος».
Η παραχώρηση προς εκμετάλλευση από ιδιώτες των δημόσιων υποδομών συγκοινωνίας, αποτελεί εγκληματική πράξη σε βάρος της υπαίθρου, γιατί συμβάλλει στην ερήμωσή της, αφού, ως κλειστοί οδικοί άξονες ταχείας κυκλοφορίας, αποθαρρύνουν τους διερχόμενους για στάση σε πόλεις, κωμοπόλεις και χωριά, όπου δραστηριοποιούνται μικροεπιχειρήσεις τουρισμού, αναψυχής και ξεκούρασης για τη εξυπηρέτηση όσων χρησιμοποιούσαν πριν το Εθνικό και Επαρχιακό δίκτυο. Δίκτυα τα οποία έχουν ήδη εγκαταλειφθεί στο έλεος της «αχρησίας», χωρίς την εφαρμογή μελετών που έχουν εκπονηθεί για την βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών τους, χωρίς την εφαρμογή των προβλεπόμενων προδιαγραφών, χωρίς αρμόζουσες επισκευές και  συντηρήσεις, αυξάνοντας σημαντικά τις πιθανότητες ατυχημάτων σε όσους «περίοικους» πια χρησιμοποιούν αυτό το λεγόμενο Εθνικό και Επαρχιακό δίκτυο. Για παράδειγμα η εθνική οδός από διασταύρωση Παναγιά με Εγνατία έως διασταύρωση για Μηλιά - Γρεβενά (η παλιά «ΚΑΤΑΡΑ») είναι κλειστή με απόφαση των περιφερειών Ηπείρου και Θεσσαλίας εδώ και τρία χρόνια. Αυτό ουσιαστικά αποκλείει και την χρήση εναλλακτικών διαδρομών χωρίς διόδια.
Έτσι και η Εγνατία Οδός, όπως και ο ΠΑΘΕ και όλοι οι ταχείας κυκλοφορίας οδικοί άξονες που υλοποιούνται από τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα και πληρώνονται από τους φορολογούμενους λαούς, κατασκευάστηκε για να εξυπηρετεί το διεθνές διαμετακομιστικό εμπόριο πρωτίστως και όχι την ενδοχώρα και τους κατοίκους των περιοχών απ’ όπου διέρχονται, οι οποίοι απολαμβάνουν αυτό το έργο που χρυσοπληρώνουμε ακόμα, όπως η γλάστρα που ποτίζεται χάριν του βασιλικού. Το δε μεγάλο κόστος χρήσης της, που θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο από τους για 40 χρόνια «παραχωρησιούχους», αποτρέπει την συντριπτική πλειοψηφία των μικρομεσαίων επιχειρηματιών και των λαϊκών στρωμάτων να την χρησιμοποιούν, παρά μόνο σε περίπτωση μεγάλης ανάγκης. Και για να μη ξεφεύγει κανένας «περίοικος», ενεργοποιούνε και τα διόδια στο Δροσοχώρι και ποιος ξέρει σε πόσα άλλα σημεία κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, ώστε να τα βρούνε έτοιμα κι’ αυτά οι νέοι ιδιοκτήτες, οι λεγόμενοι «παραχωρησιούχοι».
Γι’ αυτούς και πολλούς ακόμη λόγους, πρέπει να καταργηθούν και να μη εφαρμοσθούν ποτέ οι παραχωρήσεις και τα ξεπουλήματα των κοινόχρηστων υποδομών και της δημόσιας περιουσίας, που ολοένα, εσπευσμένα και πιο ξεδιάντροπα προωθεί η κυβερνητική πολιτική κατ’ εντολή των μεγάλων οικονομικών συμφερόντων και της τρόικα, που βιάζονται να αρπάξουν τη λεία τους.
Όμως την κατασκευή και τη συντήρηση όλων των κοινοχρήστων υποδομών, τις έχει χρυσοπληρώσει ο ελληνικός λαός με τις πολλαπλές φορολογίες του εισοδήματός του, της περιουσίας του, του αυτοκινήτου, των τελών κυκλοφορίας, των καυσίμων, των Δημόσιων και Δημοτικών τελών και τόσων άλλων φορολογοεπιβαρύνσεων, ων ουκ έστιν αριθμός.
Γι’ αυτό και δεν πρέπει να υπάρχει επιβάρυνση χρήσης κοινοχρήστων υποδομών με την επιβολή Διοδίων όπως γίνεται σήμερα, που οι πολλοί με τις συχνές χρηστικές ανάγκες ξεχρεώνουν και συντηρούν τα δημόσια έργα ενώ, ελάχιστη είναι, αναλογικά, η συνεισφορά των μεγάλων εταιρειών που μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους απ’ άκρη σ’ άκρη, μέσω των κλειστών οδικών αξόνων. Αυτή την πολλαπλή ξεχρέωση εποφθαλμιούν τα ιδιωτικά συμφέροντα και θέλουν να την καρπωθούν.
Με το ίδιο σκεπτικό, αυτό της κερδοφορίας, επιλέγουν, ποιοί οδικοί άξονες θα τους παραχωρηθούν, ποια λιμάνια, αεροδρόμια ή σιδηροδρομικές γραμμές.

Γιάννενα, 12/12/2014


ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΠΕΙΡΟΥ (Α.Κ.Μ.Η.)

Μεθοδεύουν και στη ΔΕΥΑ Ιωαννίνων το πέρασμα της διαχείρισης και ελέγχου των νερών σε ιδιωτικά συμφέροντα

Το τελευταίο διάστημα παρατηρούμε έναν οργασμό έργων αντικατάστασης δικτύων ύδρευσης στους Δήμους και τα Δημοτικά Διαμερίσματα ανά την Ελλάδα, όπως και στον μητροπολιτικό Δήμο του λεκανοπεδίου, αλλά και στους περιφερειακούς, πρώην Καποδιστριακούς Δήμους και τα Δημοτικά Διαμερίσματα του Δήμου Ιωαννιτών. Και βέβαια, θα έπρεπε προ πολλού να είχαν αντικατασταθεί οι κατεστραμμένοι σωλήνες των δικτύων ύδρευσης και να έχουν ολοκληρωθεί τα δίκτυα αποχέτευσης, αν οι δημοτικές αρχές ενδιαφέρονταν, πρωτίστως για την υγεία των Δημοτών, αλλά και για ορθολογική διαχείριση ύδρευσης, άρδευσης και αποχέτευσης.
Το τελευταίο επίσης διάστημα, παρατηρούμε πως οι δημοτικοί υπάλληλοι (πάλι αυτοί φταίνε!!!) στον τομέα καταμέτρησης της κατανάλωσης νερού, σαν κάτι να έχουν πάθει και υπερχρεώνουν τα νοικοκυριά με υπέρογκα ποσά!!! Και έτσι, η μοναδική λύση που απομένει για τη δημοτική αρχή και τη διοίκηση της Δημοτικής ΕΥΑ Ιωαννίνων είναι, ξεκινώντας απ’ αυτό το τμήμα, της κατά τα άλλα Δημοτικής Επιχείρησης, να το περάσει στα ιδιωτικά χέρια, για να καταγράφονται σωστά και τακτικά οι καταναλώσεις των δημοτών και να μην χρεώνονται… κατά λάθος υπέρογκα ποσά!!!
Το δε πρόσφατο τελευταίο διάστημα, οι καλοπληρωμένοι ιθύνοντες της Δημοτικής ΕΥΑ Ιωαννίνων, μας ενημερώνουν πως είναι λάτρες της τεχνολογικής εξέλιξης και θα αντικαταστήσουν τους πεπαλαιωμένους υδρομετρητές με τις χειροκίνητες βάνες, από υπερσύγχρονους ηλεκτρονικούς, που με το πάτημα ενός κομβίου από το γραφείο, θα κόβει την παροχή νερού, χωρίς να μπορούν να επανασυνδέσουν (παρά μόνο πετώντας τον υπερσύγχρονο ηλεκτρονικό υδρομετρητή στα σκουπίδια) την εγκατάσταση του σπιτιού τους, όσοι δεν έχουν να πληρώσουν σωστούς ή λαθεμένους υπέρογκους λογαριασμούς. Και με καμάρι και μεγάλη αυταρέσκεια καθησυχάζουν τους καταναλωτές πως θα εντάξουν την όλη επιχείρηση αντικατάστασης των πεπαλαιωμένων υδρομέτρων στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ, συνεχιστής του ΕΣΠΑ) ώστε να μην επιβαρυνθούν οι καταναλωτές αγοράζοντάς το ο καθ’ ένας μόνος του από την ελεύθερη(;) αγορά, (μήπως βγάλουν κι απ’ τη μαζική αγορά καμιά προμήθεια για τον εαυτό τους) λες και τα συγχρηματοδοτούμενα δεν τα πληρώνουμε εξ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ και ΜΕ ΤΟΚΟΥΣ στους τοκογλύφους τροϊκανούς, που μας αρπάζουν την τελευταία, ιδιαιτέρα, πενταετία τα τοκογλυφικά δανεικά (αυτές τις επιδοτούμενες επιχορηγήσεις όπως τις λένε) των Μεσογειακών Ολοκληρωμένων Προγραμμάτων, των πακέτων Ντελόρ και Σαντέρ, του ΕΣΠΑ και, τη μετεξέλιξή του σε ΣΕΣ. Άξιος ο μισθός τους!!!
Έτσι λοιπόν, οσονούπω, να περιμένουμε την ΔΕΗ να αλλάξει και αυτή τους μετρητές των καταναλωτών, για να κόβει και αυτή από τα γραφεία της την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος στους κακοπληρωτές που δεν έχουν να πληρώσουν, ακολουθώντας το παράδειγμα του πρωτοπόρου ΟΤΕ (της DEUTSCH TELECOM, δηλαδή της SIEMENS).
Τελικά, από μόνο του το μυαλό πάει στο κακό, παρ’ όλο που η Δημοτική ΕΥΑ Ιωαννίνων βάζει στην υπηρεσία του δημότη την πιο σύγχρονη ηλεκτρονική τεχνολογία, για να μην του χρεώνει παραφουσκωμένους λογαριασμούς!!!
Και πώς να μην πάει στο κακό το έρμο το μυαλό! Ξεκινάνε από τις πιλοτικές ιδιωτικοποιήσεις του νερού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αναθέτουν σε ιδιωτική εταιρεία τις καταμετρήσεις των καταναλώσεων νερού, γιατί οι δημοτικοί υπάλληλοι κάνουν λάθη και παραφουσκώνουν τους λογαριασμούς, αντικαθιστούν τα δίκτυα για να μην χρειάζεται να γίνουν επισκευές και συντηρήσεις από τους επίδοξους ιδιώτες που καραδοκούν να γίνουν οι νέοι ιδιοκτήτες. Θέλουν να καταργήσουν τα παλιά υδρόμετρα με τις χειροκίνητες βάνες και να βάλουν άλλα υπερσύγχρονα (sic) ηλεκτρονικά, για να κόβουν εκ του μακρόθεν και με ασφάλεια (και να μην επεμβαίνουν … ξένα χέρια) την παροχή νερού, εντάσσουν το όλο έργο σε ΕΣΠΑ-ΣΕΣ για να πληρώνουν οι δημότες κεφάλαιο και τόκους στους τοκογλύφους δυνάστες, ώστε τελικά, η Νέα Εταιρεία να τα βρεί όλα έτοιμα, καινούρια και υπερσύγχρονα, για να έχει μόνο εισπράξεις.
Πολύ φτηνά τα επιχειρήματά τους και όψιμο το ενδιαφέρον τους να αντικαταστήσουν το δίκτυο ύδρευσης και να ολοκληρώσουν το αποχετευτικό δίκτυο… για το καλό μας. Ξεχνάνε όμως πως όλα τα δίκτυα υποδομής πρέπει να υλοποιούνται αμέσως με την έγκριση των πολεοδομικών-ρυμοτομικών σχεδίων και να προηγούνται της δόμησης, αφού προπληρώνουν οι οικοπεδούχοι και σε γη και σε χρήμα, όταν εντάσσονται οι ιδιοκτησίες τους στα σχέδια πόλης. Και αν πάρουμε υπ’ όψη και την απόφαση της Περιφέρειας να εγκρίνει την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη μεταφορά νερών από τις πηγές του Αμάραντου, ολοκληρώνεται η προσφορά προς τους επίδοξους ιδιώτες που ευελπιστούν να αναλάβουν τη διαχείριση για την ύδρευση και αποχέτευση των δημοτών όλου του λεκανοπεδίου. Ολοκληρωμένη παραχώρηση!! Μαζί με τις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις, θα τους παραδώσουν και άφθονο, τζάμπα προϊόν (νερό και από τον Αμάραντο) για να πουλάει στους δημότες η ιδιωτική εταιρεία, που δεν θα βάλει ούτε ευρώ, παρά μόνο θα διαχειρίζεται και θα ελέγχει τη διανομή του νερού και θα εισπράττει τους λογαριασμούς, σωστούς ή λαθεμένους, σίγουρα όμως παραφουσκωμένους.
Και το μυαλό μας πάει ακόμα πιο βαθιά στο κακό, όταν ακούμε πως το νερό παράγει ενέργεια (εκτός μέσω υδροηλεκτρικών, αλλά και με τη διάσπασή του) από το υδρογόνο (Η) που περιέχει και κατανοούμε καλύτερα τι σημαίνει να ελέγχουν το υδατικό δυναμικό ιδιωτικά οικονομικά μεγαθήρια. Ερμηνεύεται δηλαδή και κάπως αλλιώς η εκτίμηση πως «αν ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος έγινε για το πετρέλαιο, ο Γ’ Μεγάλος Πόλεμος θα γίνει για το νερό».
Σε τελευταία ανάλυση, το νερό είναι κοινωνικό αγαθό που η φύση το παρέχει δωρεάν, άφθονο και καθαρό και γι’ αυτό δεν πρέπει να περάσει σε ιδιωτικά χέρια ο έλεγχος και η διαχείρισή του, ενώ τα έργα υποδομής για την ύδρευση, άρδευση και αποχέτευση, τα έχουμε χρυσοπληρώσει με τις εισφορές σε γη και χρήμα καθώς και με τις πολλαπλές φορολογήσεις, τους Δημοτικούς φόρους και τα Τέλη, τα χαράτσια και τις πάγιες χρεώσεις που πρέπει να καταργηθούν, όχι όμως και για όσους εμπορεύονται το νερό ή καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες για την παραγωγή εμπορευμάτων.

Γιάννενα, 12/12/2014

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΙΝΗΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΗΠΕΙΡΟΥ (Α.Κ.Μ.Η.)